Otrzymaliśmy kilka doniesień od użytkowników nowej wersji 1.33.0 o powstawaniu dubli transakcji. Prosimy o zapoznanie się z informacjami poniżej.
![](https://sello.pl/wp-content/uploads/2020/01/duble-transakcji.png)
Prosimy zwrócić szczególną uwagę na to, czy transakcje kupujących nie pojawiają się ponownie jako nowe!
W chwili obecnej problem jest diagnozowany, ale potrzebujemy więcej informacji. Jeśli zauważysz u siebie taką sytuację, bardzo prosimy o kontakt na forum bądź mailowo.
KIEDY DUBLE MOGĄ WYSTĄPIĆ?
Jedna ze znanych nam sytuacji dotyczy zdublowanych grup transakcji. Powstaje przy jednoczesnym grupowaniu tych samych transakcji z kilku stanowisk. Problem ten będzie poprawiony w najbliższej aktualizacji 1.33.1, którą przygotowujemy.
Druga sytuacja jest taka, że duble powstają nie na grupach transakcji, tylko są pobrane do programu jako nowe transakcje. W tym przypadku prosimy zwrócić uwagę czy dubel powstał do nowej już transakcji czy do starej. W programie będzie to wyglądało następująco:
![](https://sello.pl/wp-content/uploads/2020/01/transakcja-identyfikator-zamowienia-allegro.png)
W jednej transakcji brakuje Nr zamówienia (stara transakcja), w drugiej ten numer jest. Jest to sytuacja o której informowaliśmy, może ona wystąpić jeśli data odcięcia transakcji zostanie przestawiona na wcześniejszą, tak jak poniżej na zdjęciu.
![](https://sello.pl/wp-content/uploads/2020/01/data-odciecia-przestawiona.png)
Data ta powinna być ustawiona automatycznie na dzień aktualizacji programu do wersji 1.33.0
Mamy również podejrzenia, że w niektórych systemach pomimo, że data nie była przestawiona, pobierają się ponownie transakcje, starsze niż ustawiona tutaj data. Prosimy wtedy zwrócić uwagę czy ma ona format przykładowo: 2020-01-20 czy 20-01-2020.
Proszę również zweryfikować jaki jest format daty krótkiej w systemie Windows w ustawieniach regionalnych:
![](https://sello.pl/wp-content/uploads/2020/01/ustawienia-regionalne.png)
Jeśli format będzie przestawiony, czyli rok z przodu, lub dzień w środku, proszę zmienić go na dzień.miesiąc.rok, zrestartować komputer i zweryfikować czy problem z pobieraniem starszych transakcji nadal występuje. Prosimy o informację czy to pomogło.
Sytuacja trzecia, którą podejrzewamy polega na tym, że dublują się transakcje nowe, z tym, że druga transakcja powiązana jest z innym kontem Allegro obsługiwanym w programie. Czyli są dwie takie same transakcje, o takim samym numerze zamówienia Allegro, ale powiązane są do dwóch różnych kont. Prosimy również o informacje w razie wykrycia tego problemu i podesłanie zrzutu ekranu obrazującego te transakcje do nas na skrzynkę mailową [email protected]. Proszę również napisać, czy wystąpiły/występują w tym czasie błędy typu 403 forbidden w raporcie, lub autoryzowane były konta ponownie.
Pragniemy jak najszybciej ustalić źródło tego problemu i go poprawić, w tym celu potrzebujemy więcej informacji.
Jeszcze raz prosimy o zachowanie czujności i przepraszamy za zaistniałe problemy.
AKTUALIZACJA
Bardzo prawdopodobne jest, że duble nowych transakcji powstają w wyniku błędnej autoryzacji kont we wcześniejszej wersji. Wersja 1.31 dopuszczała możliwość błędnego zautoryzowania konta A danymi konta B, przez co pobierane aukcje mogły podpiąć się pod złe konto w Sello. Nie było to specjalnie widoczne do momentu instalacji wersji 1.33, która pobiera również transakcje w oparciu o autoryzację. Jeśli ta autoryzacja była błędna to transakcje mogły zostać przypisane do złego konta w Sello.
Autoryzacja poprawnymi danymi spowodowała, że program zaczął tworzyć duble transakcji oraz aukcji na właściwym koncie, ponieważ nie znalazł na tym poprawnym koncie transakcji pobranej już wcześniej i przypisanej do złego konta.
O dalszym postępie będziemy informować.