Szczegółowy opis

Funkcje programu

Aukcje

  • Obsługa nowych opisów Allegro (edytor graficzny oraz tekstowy).
  • Automatyczne czyszczenie opisów towarów i dostosowanie ich do nowych wymogów Allegro.
  • Pobieranie i obsługa aukcji wystawionych poza Sello.
  • Szyfrowanie komunikacji (TLS 1.1, TLS 1.2)
  • Przygotowywanie jednolitych aukcji z wykorzystaniem szablonów.
  • Automatyczna aktualizacja parametrów specyficznych dla kategorii.
  • Sprawdzanie opłat za aukcję.
  • Wystawianie aukcji o zaplanowanej porze.
  • Śledzenie przebiegu wszystkich aukcji (również z wielu kont na serwisach aukcyjnych) w jednym miejscu.
  • Zbiorcza aktualizacja aukcji trwających (w tym modyfikacja opisów oraz zdjęć).
  • Zarządzanie oraz śledzenie zmian dokonywanych w aukcjach trwających.
  • Automatyczne pilnowanie stanów na aukcjach i kończenie aukcji po wyprzedaniu towaru innymi kanałami.
  • Zmiana cen towarów w zależności od cen w kartotece towarów lub przy użyciu wygodnego okna zmiany cen.
  • Obsługa parametrów specyficznych dla kategorii aukcji.
  • Możliwość wykorzystania pól własnych towaru w opisach aukcji.
  • Miniaturki towarów na liście aukcji.
  • Zmiany zbiorcze wielu parametrów aukcji jednocześnie.
  • Notatki do aukcji widoczne również w transakcjach.
  • Szybki dostęp do wszystkich zmian wykonanych w aukcji trwającej, wiadomości podpiętych do aukcji, transakcji, komentarzy oraz klientów, którzy kupili na danej aukcji.
  • Szybkie wyszukiwanie i dodawanie towaru w oparciu o wyszukiwarkę InsTYNKT.

Transakcje

  • Odpowiednik zamówienia.
  • Obsługa formularzy opcji dostaw i płatności Allegro.
  • Elastyczna zmiana listy towarów, ceny za przesyłkę itp.
  • Transakcje dodawane ręcznie (zamówień telefonicznych)
  • Importowanie zamówień z systemu sprzedaży Subiekt (sklep internetowy, vendero).
  • Łatwe i szybkie dodawanie towaru z kartoteki dzięki wyszukiwarce InsTYNKT.
  • Grupowanie transakcji według formularzy, klienta oraz dowolnie.
  • Gromadzenie wszystkich ustaleń z klientem dzięki:
    • podpiętym do transakcji formularzom opcji dostaw i płatności;
    • podpiętym do transakcji wiadomościom e-mail;
    • łatwo dostępnym notatkom do transakcji.
  • Wystawianie i modyfikacja dokumentów w Subiekcie GT oraz Subiekcie nexo.
  • Automatyczne lub ręcznie tworzenie zamówień w systemie sprzedaży.
  • Pojedyncze lub zbiorcze tworzenie dokumentów sprzedaży.
  • Oddzielny adres wysyłki oraz nabywcy na dokumencie.
  • Historia zmian w transakcji.
  • Automatyczne wysyłanie wiadomości o zdefiniowanej treści dla zdarzeń typu: nowa transakcja, zgrupowani, rejestracja wpłaty itp.
  • Możliwość zdefiniowana domyślnych parametrów transakcji, takich jak sposób wysyłki czy forma płatności.
  • Notatki do transakcji przenoszone na dokumenty sprzedaży, wydruki oraz paczki.
  • Nadawanie cech, po których można filtrować transakcje.
  • Łatwy podgląd wiadomości podpiętych do transakcji, listy towarów, paczek oraz dokumentów wystawionych w systemie sprzedaży.
  • Wysłanie wiadomości do wybranych transakcji (mailing).
  • Ręczne, automatyczne oraz zbiorcze tworzenie paczek do transakcji.
  • Zmiany zbiorcze wielu parametrów transakcji jednocześnie.

Paczki

  • Tworzenie wielu paczek do jednej transakcji.
  • Obsługa różnych dostawców pocztowych i różnych typów przesyłek dla danego dostawcy.
  • Zbiorcza obsługa paczek poprzez listy wysyłkowe.
  • Wydruki magazynowe.
  • Wydruki dokumentów pocztowych, listów przewozowych.
  • Edytor wydruków.
  • Obsługa pul numerów wysyłkowych otrzymanych od Poczty Polskiej oraz ich wydruk w postaci kodu kreskowego.
  • Wiadomości automatyczne o zdefiniowanej treści po zdarzeniach typu: utworzenie paczki, oznaczenie jako wysłanej, płatnej z góry i za pobraniem.
  • Automatyczne tworzenie paczki po przejściu transakcji w określony stan.
  • Historia zmian w paczce.
  • Notatki przenoszone na dokumenty sprzedaży, wydruki.
  • Łatwy podgląd wiadomości podpiętych do paczki.
  • Synchronizacja paczek z serwisami kurierskimi.
  • Wysyłanie numerów paczek do serwisu Allegro
  • Śledzenie statusu przesyłek w serwisach kurierskich.
  • Automatyczne lub ręczne nadawanie wagi paczce wyliczanej z towarów.
  • Możliwość zablokowania paczek przed wysłaniem.
  • Wysłanie wiadomości do odbiorców wybranych paczek (mailing).
  • Otwarty eksport danych do wybranego formatu.

Wiadomości e-mail

  • Automatyczne wiązanie wiadomości z aukcją, transakcją, klientem.
  • Szybkie tworzenie wiadomości do klientów, również z wykorzystaniem szablonów wiadomości.
  • Wiadomości automatyczne, generowane po zdarzeniach w programie, np. rejestracja wpłaty od klienta czy wysłanie paczki.
  • Obsługa załączników do wiadomości
  • Szablony załączników umożliwiające automatyczne dodawanie plików według zdefiniowanych kryteriów.
  • Mailing – wysyłka jednej wiadomości do wielu użytkowników.
  • Tagi Sello np. [Klient::AdresPodst], [Transakcja::DoZaplaty].
  • Reguły wiadomości.
  • Przypisywanie wiadomości do grup a następnie filtrowanie wiadomości po grupach.
  • Wykorzystanie szablonów przy tworzeniu i odpisywaniu na wiadomość.

Kartoteka towarów

  • Zarządzanie towarami niezależnie od aukcji.
  • Synchronizacja towarów z systemu sprzedaży Subiekt GT oraz Subiekt nexo.
  • Dodawanie towarów ręcznie.
  • Dodawanie towarów na podstawie aukcji.
  • Pola własne towaru - bez ograniczeń.
  • Dostęp do pól własnych Subiekta (podstawowych i rozszerzonych).
  • Miniaturka zdjęcia towaru widoczna na liście towarów.
  • Łatwy podgląd aukcji, na których wystawiony był towar, transakcji, paczek oraz klientów, którzy kupili wybrany towar.
  • Filtrowanie towarów po stanie, statusie wystawienia w serwisie aukcyjnym, itp.
  • Wystawianie wybranych towarów na aukcji przy użyciu szablonu aukcji.
  • Zmiany zbiorcze wielu parametrów towaru jednocześnie.
  • Cechy oraz grupy towarowe, umożliwiające filtrowanie towarów.

Kartoteka klientów

  • Automatyczne tworzenie kontrahentów w systemie sprzedaży (przy tworzeniu dokumentów dla transakcji).
  • Łatwy podgląd wiadomości od klienta, transakcji, paczek, towarów oraz aukcji, na których klient kupił towar.
  • Cechy oraz grupy klientów, po których można filtrować.
  • Mailing - wysyłanie wiadomości do określonych klientów.
  • Dodawanie klientów ręcznie.
  • Otwarty eksport danych klientów do wybranego formatu.
  • Anonimizacja danych klienta zgodnie z art. 17 RODO.

Szablony i tagi Sello

  • Szablony aukcji, opisów aukcji, wiadomości, załączników do wiadomości, nazwy transakcji dodanych ręcznie, uwag na dokumencie sprzedaży, pól na etykietach adresowych kurierów i wiele innych.
  • Wszystkie szablony obsługują tagi Sello, które umożliwiają dostęp do danych klienta, podstawowych danych towaru, pól własnych towaru, transakcji, aukcji, podmiotu, sprzedawcy, zalogowanego użytkownika, liczników własnych itd.
  • Zaawansowane modyfikatory wartości tagów - możliwość wpływania na ostateczny wygląd i zawartość danych tagu.
  • Modyfikatory warunkowe - uzależnienie treści od warunków zewnętrznych.
  • Możliwość wpływania na sposób prezentacji tagów.
  • Dostęp do nieograniczonej liczby pól własnych w towarze, pól własnych podmiotu, liczników własnych, pól własnych Subiekta.
  • Wielopoziomowe zagnieżdżanie tagów.

Współpraca z systemami sprzedaży Subiekt GT oraz Subiekt nexo

  • Pobieranie informacji o towarach i ich stanach z systemu sprzedaży do Sello. Możliwość wskazania wybranego magazynu i poziomu cen.
  • Tworzenie dokumentów wstępnych dla towarów powiązanych z systemem sprzedaży (zamówienie od klienta z możliwością rezerwacji towarów).
  • Możliwość realizacji zamówienia poprzez dokument końcowy (FS – Faktura sprzedaży, PA – Paragon, PAI – Paragon imienny).
  • Aktualizacja zamówienia po zmianie listy towarów w transakcji.
  • Wprowadzanie klientów do bazy danych Subiekta GT/Subiekta nexo.
  • Przestrzeganie uprawnień użytkowników systemu sprzedaży.
  • Możliwość dodawania kosztów wysyłki jako pozycji na dokumencie.
  • Możliwość dodania notatek na dokumencie według szablonu przy wykorzystaniu tagów Sello.
  • Możliwość importowania zamówień z Subiekta GT według wybranych kryteriów i tworzenia z nich transakcji – obsługa zamówień ze sklepów internetowych spiętych z Subiektem.

Współpraca z zewnętrznymi programami i usługami

  • Serwis aukcyjny Allegro.pl
  • Subiekt GT, Subiekt nexo
  • Serwery pocztowe POP3/SMTP
  • Serwisy kurierskie: Paczkomaty Inpost (nowe Api ShipX), Geis Parcel PL
  • Serwery FTP

Praca na wielu kontach jednocześnie

Sello obsługuje wiele kont z serwisu aukcyjnego w jednej bazie danych. Umożliwia to spójną obsługę wszystkich aukcji oraz transakcji bez konieczności zmiany profilu. Aktualnie wybrane konto jest zawsze widoczne w polu Konto.

Praca sieciowa wielu użytkowników

  • Dzięki zastosowaniu rozbudowanego serwera bazy danych MS SQL Server możliwa jest praca wielu użytkowników na wspólnej bazie danych.
  • W Sello wprowadzono rozbudowany system uprawnień dla poszczególnych pracowników. Administrator programu (Szef) może przydzielać pracownikom uprawnienia do poszczególnych funkcji aplikacji.
  • Każda aukcja, transakcja i paczka mają swojego opiekuna, co pozwala na odnalezienie osoby odpowiedzialnej za dany obiekt.

Bezpieczeństwo danych

  • W Sello dostępny jest mechanizm archiwizacji bazy danych, pozwalający utworzyć kopie zapasowe danych.
  • Wszelkie hasła dostępu do kont są przechowywane jedynie w lokalnej bazie danych użytkownika w postaci zaszyfrowanej i wykorzystywane tylko do celów niezbędnych dla poprawnej pracy programu, takich jak np. wystawianie aukcji czy pobieranie wiadomości pocztowych.
  • Komunikacja z serwerami zewnętrznymi odbywa się poprzez szyfrowany kanał HTTPS (w tym TLS 1.1, TLS 1.2).

Inne

  • Możliwość wyboru kolumn, formatu danych prezentowanych w kolumnach oraz sortowania  danych.
  • Możliwość filtrowania danych na listach głównych przy użyciu wielu różnych filtrów.
  • Podsumowania wartości w kolumnach list według różnych kryteriów.
  • Możliwość wyszukiwania danych przy użyciu różnych kryteriów.
  • Możliwość ustawienia synchronizacji automatycznej dla wszystkich serwisów.
  • Możliwość synchronizowania danych tylko na wybranym komputerze pracującym w sieci – pobieranie danych nie obciąża wtedy pozostałych komputerów.
  • Wszystkie ustawienia programu zapisane są w bazie danych programu.
  • Rozbudowana pomoc kontekstowa wewnątrz programu (wywoływana przez F1).
  • Możliwość zmiany motywu widocznego w górnej części okna programu (minimotyw).
  • Wbudowany moduł diagnostyczny pozwalający wykryć i naprawić potencjalne problemy z bazą danych lub konfiguracją programu.
  • Duża społeczność użytkowników Sello dostępna na forum programu.